Ako želite da imate uspešan posao, morate imati odličan i odgovarajući budžet za mali biznis. Možda deluje da je neophodno puno posla za kreiranje budžeta, ali ako je ceo proces podeljen na odjeljke, videćete koliko je to jednostavno i lako.

Svaki biznis ima, i treba da ima, viziju i ciljeve svog postojanja. Budžet Vašeg malog biznisa biće putna karta ostvarivanje Vaših ciljeve.

Budžet je provera stvarnosti i vodič koji Vam omogućava da stignete do uspeha i da tu i ostanete. Sa druge strane, ako nemate odgovarajući budžet, onda nećete biti svesni kako se poslovanje odvija "iz godine u godinu". Nećete znati kada uštediti ili gde uložiti više novca kako biste učinili svoj posao profitabilnijim.

Kreiranje budžeta za Vaš mali biznis je presudan, ali za nove preduzetnike i vlasnike malih preduzeća to je težak i nepoznat posao. Dakle, pročitajte o najboljem načinu kreiranja budžeta za mali biznis u samo nekoliko koraka.

Zašto mi je potreban budžet za mali biznis?

Verovatno znate da morate imati budžet, ali niste sigurni zašto. Najveća korist od stvaranja budžeta za Vaš mali biznis biće sposobnost da navedete:

  • Količina novca koju imate
  • Koliko možete da potrošite
  • Koliko Vam je potrebno da postignete svoje ciljeve

To su glavni razlozi. Drugi razlog je ako morate da uzmete kredit, u tom slučaju morate pokazati svoj budžet.

Ispod je naš tim odabrao najbolje savete za stvaranje efikasnog budžeta za mala preduzeća:

1. Napravite istraživanje

Ovo nije istraživanje za Vaš posao, već istraživanje sličnih biznisa i kako se njima upravlja. Na primer, trebalo bi da prikupite ključne informacije o Vašoj industriji, povežete se sa drugim vlasnicima preduzeća i razgovarate sa svojim računovodstvom o finansijskim pitanjima. Dobijanje informacija o industriji pomoći će Vam u stvaranju efikasnijeg budžeta.

2. Zapišite količine

Kada dobijete informacije o Vašoj industriji (one će Vam koristiti da predvidite buduću zaradu), potrebno je da upišete iznose za Vaše preduzeće. Zapišite ukupan iznos u RSD i procenat tog prihoda koji će biti izdvojen za sirovine i druge troškove. Obratite se dobavljačima kako biste bili sigurni da ste uneli tačne iznose za sirovine, a zatim učinite isto za druge troškove, kao što su rent, plate, osiguranje, porezi i tako dalje.

3. Ostavite prostora

Iako su procene Vašeg budžeta detaljne i činjenične, i dalje vršite procene. Postoji životno pravilo da će se sigurno nešto nepredvidivo dogoditi. Priroda posla ne dozvoljava da se ona potpuno kontroliše, pa je važno ostaviti prostor za greške i izazove (neki eksperti preporučuju marginu od 20%). Uverite se da imate dovoljno novca da pokrijete nepredviđene događaje, posebno pre nego što proširite svoje poslovanje.

4. Pregledajte i smanjite troškove periodično

Iako, velike kompanije kreiraju godišnje budžete, možda je bolje da se budžet za Vaš mali biznis kreira za kraći vremenski period. čak možete i planirati budžet za samo jedan ili dva meseca, što daje veće šanse da se blagovremeno reaguje na nepredvidive faktore. Kada postavite budžet za mali biznis, napravite dobar pregled i pronađite mesta na kojima možete smanjiti troškove. Vaš cilj bi trebalo biti poboljšanje prihoda i smanjenje troškova, pa vodite računa o tome kako kreirate budžet.

5. Pregovarajte ili pronađite nove dobavljače

Na kraju, treba da pregovarate sa dobavljačima ili tražite bolje. Primarni cilj je "život" Vašeg poslovanja. Ne morate da prekinete poslovne odnose sa svojim dobavljačima. Ako slučajno pronađete dobavljača sa boljim cenama, obratite se trenutnom prodavcu i pokušajte da pregovarate radi boljeg ugovora. Bićete iznenađeni koliko možete dobiti od dobavljača samo ako pitate. Na ovaj način možete prilagoditi budžet do sledećeg budžetskog ciklusa.

Iako je važno da budžet bude detaljan i što precizniji, na početku bi trebalo da bude slobodan za prilagođavanje, tako ćete dobiti tačan budžet i lako ćete se pridržavati njega.

Kreirajte svoj budžet danas. Srećno! A kada se radi o svakodnevnim poslovnim zadacima, odmah se prijavite na Onivo i mi ćemo Vam pomoći.