Pročitajte zbog čega neki biznisi uspevaju a neki doživljavaju neuspeh
Objavljeno na01.06.2018 /Onivo
Sigurno ste se već pitali, zašto toliko malih biznisa ne uspeva, dok drugi uspevaju?
Naravno, ima mnogo razloga. Loše upravljanje resursima, neprikladan poslovni plan (ili njegov nedostatak), propust u nadgledanju finansija ili neefikasan marketing su verovatno najčešći uzorci koji dovode do neuspeha malih biznisa. Uspeh nije stvar sreće – uspeh je kombinacija nekoliko faktora koji se moraju pažljivo razmotriti na početku, inače rezultat neće biti pozitivan.. Pročitajte o najčešćim greškama vlasnika malih biznisa – i izbegavajte ih!
1. Neadekvatan poslovni plan
Poslovni plan je od suštinskog značaja za svakog vlasnika malih biznisa koji žele uspeh, jer Vas tera da razmišljate o budućnosti i izazovima. Postavite ciljeve i radite na tome da ih postignete. Dobro dizajniran biznis plan, takođe pomaže da razmislite o svojim planovima vezanih za marketing i menađžment, konkurenciji, ciljnim korisničkim grupama, finansijskim potrebama i opštoj strategiji za postizanje Vaših ciljeva.
2. Nedostatak nadgledanja finansija
Jedna od najčešćih grešaka za neuspeh malih biznisa je preterano zaduženje, preuzimanje velikog duga. Ako pažljivo ne vodite evidenciju o svom novcu koji izlazi i ulazi u posao, Vi onda ne znate tačno svoje finansije, rizikujete da budete u dugu. Modul Troškovi u Onivu (www.onivo.rs) je rešenje za Vaše finansijske potrebe. I na osnovu analize priliva i odliva novca Vi na vreme možete doneti finansijske odluke.
3. Neefektivini marketing
Uprkos porastu digitalnog marketinga (naročito socijalnog marketinga), mnogi vlasnici malih biznisa više vole stari marketinški model – štampane medije, TV i radio oglase, a vrlo mali broj se fokusira na online okruženje. Čak i ako su Vaši flajeri dovoljno atrakrtivni da privuku interesovanje kupca, ako nemate veb stranicu i snažno prisustvo na mreži, bićete uvek jedan korak iza Vaših konkurenata Budite dostupni na mrežama, tako da Vas potencijalni kupci mogu pratiti i na taj način ih pretvorite u svoje kupce.
4. Potcenjivanje konkurencije
Lojalnost klijenata nećete imati ako ne činite ništa da biste je stekli, mada mnogi vlasnici malih biznisa misle da će se to nekako samo dogoditi, bez truda. Čak i ako imate bolje proizvode od konkurencije, nemojte zaboraviti da mnogi od njih mogu biti u poslu duže od Vas i samim tim veliku bazu verinih klijenata. Nikada ne podcenjujte konkurenciju i ne očekujte da će Vam klijenti doći sami od sebe, to se neće desiti. Ako Vi ne brinete o svojim kupcima, Vaša konkurencije će time biti oduševljena.
Prijavite se, fakturišite sa Onivom I ostvarite profit!